zopiklon

Idag har det inte hänt så mycket, vaknade tidigt vilket är hemskt (eller ja jag får ju alltid Elvanse klockan 8.00, men brukar somna om efter det). 
Försökte fördriva tiden ute med mina cigaretter men dem är snart slut så då var jag tvungen att spara lite.

Åt en gaffel köttfärslimpa till lunch, och sedan lite ägg till middag som personalen tvingade i mig, det spydde jag dock upp sen igen.

Har varken tagit stesolid eller theralen mot min ångest idag, vilket betyder att enda medicinen jag fått idag är Elvanse. Och circadin, theralen och zopiklon för sömnen då.

Var med om en jävligt jobbig händelse där en patient från en annan avdelning hotade mig förut också, kallade mig saker som kossa och psykfall. Vågar inte gå ut och röka längre.

Men positivt: min favoritpersonal kom in för en timme sedan ungefär och pratade med mig om allt möjligt förutom om varför jag är här och hur jag mår, och det är väldigt skönt. Det är bara han som är sån. De andra tvingar en att berätta hur jag mår osv. Vilket jag har väldigt svårt för att berätta, (måste öva på det, men det tar vi en annan dag).

Har bara skadat mig en liten gång idag, ett minisår på benet, typ rispning.

Försökte ta blodprov också pga att de ska kolla mitt vitamin D - värde, men alla ådror ålade sig iväg, så efter 5 försök i vardera armveck så gav skötaren upp (tacka gud för det). Hon skulle be labbet om proverna som togs för 2 veckor sedan istället.

Nu ska jag sova, det har varit en bra dag, som slutade vara bra klockan 20 när gubben kom in i bilden, och slutade bra tack vare favoritpersonalen. 

Ska försöka att inte dra fram rakbladet ikväll.
| |
Upp